Στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στον τομέα της ενέργειας είναι η προώθηση του ανανεώσιμου Υδρογόνου (Green Hydrogen). Προκειμένου η Κύπρος να προχωρήσει στην ανάπτυξη της Εθνικής Στρατηγικής για το Υδρογόνο, τον Αύγουστο του 2021 συστάθηκε η Τεχνική Επιτροπή για το Υδρογόνο η οποία αποτελεί μέρος της δομής του Συστήματος Διακυβέρνησης Αναπτυξιακής Στρατηγικής σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (European Green Deal). Η Τεχνική Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν όλες οι αρμόδιες αρχές και ενδιαφερόμενοι φορείς, έχει την ευθύνη να αξιολογήσει τις διάφορες διαθέσιμες τεχνολογίες και τις χρήσεις του υδρογόνου σε τομείς όπως οι μεταφορές και η αποθήκευση ενέργειας, όπως, επίσης και την ετοιμασία του νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου για λειτουργία της αγοράς Υδρογόνου, χωρίς όμως να αντικαθιστά την αρμοδιότητα της κάθε αρμόδιας αρχής.
Για τη διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής για το Υδρογόνο για την Κύπρο, η Υπηρεσία Ενέργειας, μέσω της αξιοποίησης Ευρωπαϊκών Κονδυλίων, προχώρησε στην ολοκλήρωση μελέτης με τίτλο: «Support REPowerEU, Country Report Cyprus» για την επίτευξη των στόχων που τέθηκαν μέσω του προγράμματος REPowerEU και συγκεκριμένα την ανάπτυξη της αγοράς Υδρογόνου στο νησί. Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2023 και αποτέλεσε τη βάση για διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής για το Υδρογόνο για την Κύπρο σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα των ενεργειακών προβλέψεων για το αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Το τελικό κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής της Κύπρου για το Υδρογόνο έχει διαμορφωθεί μετά από δημόσια διαβούλευση που διεξήχθη από τις 28/02/2025 μέχρι τις 07/04/2025. Στη διαβούλευση συμμετείχαν όλα τα Υπουργεία, τα Υφυπουργεία, η ΡΑΕΚ και διάφοροι φορείς των οποίων οι δραστηριότητες σχετίζονται με το υδρογόνο.
Η Εθνική Στρατηγική της Κύπρου για το Υδρογόνο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 25 Ιουνίου 2025 και επικεντρώνεται σε προβλεπόμενες δράσεις για την ανάπτυξη και προώθηση της αγοράς υδρογόνου για την περίοδο 2025-2030, με προτεραιότητα στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος αναδείχθηκε ο πλέον κατάλληλος για την έναρξη χρήσης του υδρογόνου στη χώρα. Το πλάνο δράσης έως το 2030 διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς άξονες: Πρώτον, προβλέπεται η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου νομοθετικού πλαισίου που θα ρυθμίζει την παραγωγή και αξιοποίηση του υδρογόνου στις μεταφορές. Δεύτερον, δίνεται έμφαση στην ευρεία ενημέρωση των ενδιαφερόμενων φορέων και στην προώθηση εξειδικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης στον τομέα του υδρογόνου. Τρίτον, προβλέπεται η σταδιακή ενσωμάτωση στο στόλο βαρέων οχημάτων συγκεκριμένου αριθμού λεωφορείων και φορτηγών που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το έτος 2030, σχεδιασμός που περιλήφθηκε στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.
Στην Εθνική Στρατηγική για το Υδρογόνο καθορίζονται, τέλος, οι αρμόδιες αδειοδοτούσες αρχές για έργα υδρογόνου, σύμφωνα με τις θεσμικές τους αρμοδιότητες, οι οποίες συνοπτικά παρουσιάζονται στον Πίνακα Αρμοδιοτήτων.